Köszöntő

Tisztelt Látogató!
Szeretettel köszöntjük iskolánk honlapján. 

Intézmény neve: Zeleméry László Általános Iskola
székhely: 4224 Hajdúböszörmény, Vákáncsos u. 43.
telefon: +3652714913
e-mail: info@zelemery.edu.hu
weboldal: zelemery.edu.hu
tagintézmények:  -

Az iskola története, múltja
Bodaszőlő község szőlőskert-település, Hajdúböszörmény határában található. A szőlőtelepítés a városi közgyűlés jegyzőkönyvei szerint 1801-ben kezdődött, de több évig tartott. A szőlőtelepítés után folyamatosan megindult a kiköltözés és a pajtaépítés. Azok a böszörményi vagy debreceni gazdák, akik szőlőt telepítettek vagy vettek Bodán, igyekeztek pajtát vagy présházat is építeni. A településen és a környéki tanyákon a lakosság száma egyre nőtt. Így az itt élő embereknek, ha a törvény értelmében gyermekeiket írásra, olvasásra akarták taníttatni a század első évtizedeiben városba kellett iskolába járatni.
1920 körül megerősödött az igény az iskola létesítésére. 1921. szeptember 1-től először református felekezetű iskola működött Bodaszőlőn, majd 1924 nyarán kezdődött el a két tantermes tanítói lakással ellátott iskola építése. 1925 májusában átadták, így szeptembertől már az új iskolában kezdődhetett meg a tanítás. A háborús viszonyok miatt az 1943/44-es tanévet már április 1-jén befejezték, és szeptemberben el sem kezdték az új tanévet. Majd csak 1945-ben indult meg a tanítás újra. Innentől kezdve folyamatos volt a tanítás, és a gyermeklétszám egyre nőtt. Az intézmény hosszú ideig a 7. számú Általános Iskola nevet viselte, a Zeleméry László nevet 1998-ban vette fel. A névadó iskolázott, tehetséges férfi volt, aki 1531. és 1570. között élt zeleméri, szentgyörgyi családi birtokon, melyet az 1100-as években kaptak katonai szolgálataikért cserébe a királytól. 

Tevékenységünk
Iskolánkban a tervszerű nevelő és oktató munka során a tanulók alapkészségeit, képességeit fejlesztjük oly módon, hogy a mindennapi életben hasznosítható, továbbépíthető műveltséget szerezzenek. Törekszünk az önálló ismeretszerzés igényének, képességének kialakítására, a hatékony tanulási módszerek elsajátíttatására. 
Egyaránt hangsúlyt fektetünk a felzárkóztatás mellett a tehetséggondozásra, arra, hogy diákjaink képességei kibontakozhassanak. Minden évfolyamon egy osztály indul, ideális osztálylétszámaink lehetővé teszik az egyéni bánásmód érvényesülését a tanítás során. 
Fontos feladatként határozzuk meg a különféle közösségek harmonikus együttélését biztosító szabályrendszerek, a társadalmilag elfogadott normarendszer, a pozitív magatartásformák megismertetését, és betartását. Igyekszünk elérni, hogy mire tanítványainkat útjukra engedjük, cselekedeteikért felelősséget vállaló, célokat megfogalmazni képes, ezért tenni akaró diákokká váljanak. 

A nevelőmunka sajátos programjai, eredmények
A település, az iskola társadalmi és természeti környezete hatással van nevelő munkánkra. Diákjaink kivételes közelségben élnek a természettel, az iskola hatalmas zöld területtel büszkélkedhet. Az adottságot kihasználva ökoiskolai címmel rendelkezünk, nagy hangsúlyt fektetünk az iskolakert gondozására, az iskola virágosítására, a közvetlen környezetünk ápolására. A tavalyi tanévben Állatbarát iskola címet nyertünk, megvalósítva számtalan programot állatvédelem, állatismeret fókusszal. Jól felszerelt fejlesztőszobában magasan képzett fejlesztőpedagógus foglalkozik a gyerekekkel. Gazdag állománnyal rendelkező iskolai könyvtár áll rendelkezésre az oktató munka segítésére. A tantestület elkötelezett, innovatív, folyamatosan keresi a nevelő-oktató munkát segítő új módszereket, pályázati lehetőségeket. 
A kis iskolák sportversenyén rendszeresen megmérettettünk, és számos alkalommal az országos döntőig, első helyezésig jutottak tanulóink. Ennek eredményeként a Magyar Diáksport Szövetség a legeredményesebb kisiskolának díjával jutalmazta iskolánkat. 
Hatékony az Útravaló mentori rendszer működtetése, kutyaterápiával támogatott szakórákat szervezünk, Tanoda program résztvevői voltunk, és igyekszünk minden lehetőséget kihasználni pedagógiai törekvéseinkhez illeszkedő pályázatok megvalósítására. 
Az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése is központi feladata iskolánknak. A tanító nénik nagyfelmenő rendszerben vezetik végig az alsó tagozat éveiben a gyerekeket. Szakos ellátottságunk teljes. Hagyományaink azonosítanak bennünket: minden nemzeti ünnep alkalmával műsort adnak tanulóink saját közösségünknek. Gyakran rendezünk családi napot, közösen éljük meg az advent időszakát, a jeles napokat, bálozunk. Keressük a lehetőségét a tanórán kívüli élményszerzésnek. Volt olyan év, hogy öt táborban vehettek részt diákjaink térítésmentesen. 
Legnagyobb erősségünknek a kis közösség erejét tekintjük. Mint egy nagy család, úgy működünk: jól ismerjük tanítványainkat így kivételes empátiával fordulunk feléjük. A személyes kapcsolat a szülői házzal napi szintű gyakorlat. 

Küldetés, jövőkép
Célunk maradni, megmaradni, helyben maradni. Bodaszőlő lakossága ragaszkodik a településhez, az intézményeihez: ezer szállal kötődik hozzájuk, s mindenképpen szeretnék, ha gyermekeik az általános iskolai tanulmányaikat helyben tudnák befejezni.
A tanulók változatos szocikulturális környezetből, képességgel érkeznek hozzánk. Sokféleségük világított rá arra az örök érvényű igazságra, hogy minden gyermek tehetséges valamiben. Az értéket nekünk kell megtalálni bennük, majd miután felszínre került, kibontakoztatni. Ennek eredményeként – ha a szándék részükről is megvan – tanítványaink egyaránt sikeresek lehetnek akár gimnáziumban, akár szakma kiváló tanulójaként. Akkor vagyunk a legbüszkébbek, ha pár év múltán becsületes, dolgos emberek látogatnak vissza egykori iskolájukba, hozzánk.